Obec VRCHTEPLÁ
Vrchteplá 15, 017 05 Považská Bystrica 5
Záverečný účet
obce Vrchteplá
a rozpočtové hospodárenie
za rok 2017
Predkladá : Ladislav KOLEK
Spracovala: Viera VOKELOVÁ
Vo Vrchteplej, dňa 9.3. 2018
Záverečný účet schválený OZ dňa 18.03.2018, uznesením č. 3.
Záverečný účet obce
a rozpočtové hospodárenie za rok 2017
OBSAH :
- Rozpočet obce na rok 2017
- Rozbor plnenia príjmov za rok 2017
- Rozbor čerpania výdavkov za rok 2017
- Prebytok/schodok rozpočtového hospodárenia za rok 2017
- Tvorba a použitie prostriedkov peňažných fondov (rezervného fondu) a sociálneho fondu
- Bilancia aktív a pasív k 31.12.2017
- Prehľad o stave a vývoji dlhu k 31.12.2017
- Hospodárenie príspevkových organizácií
- Prehľad o poskytnutých dotáciách právnickým osobám a fyzickým osobám - podnikateľom podľa § 7 ods. 4 zákona č.583/2004 Z.z.
- Podnikateľská činnosť
- Finančné usporiadanie finančných vzťahov voči:
- zriadeným a založeným právnickým osobám
- štátnemu rozpočtu
- štátnym fondom
- rozpočtom iných obcí
- rozpočtom VÚC
Záverečný účet obce
a rozpočtové hospodárenie za rok 2017
1. Rozpočet obce na rok 2017
Základným nástrojom finančného hospodárenia obce bol rozpočet obce na rok 2017.
Obec zostavila rozpočet podľa ustanovenia § 10 odsek 7) zákona č.583/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Rozpočet obce na rok 2017 bol zostavený ako vyrovnaný.
Hospodárenie obce sa riadilo podľa schváleného rozpočtu na rok 2017.
Rozpočet obce bol schválený obecným zastupiteľstvom dňa 16.12. 2016 uznesením č. 5.
Rozpočet bol jedenkrát upravovaný, zmena rozpočtu bola schválená na zasadnutí obecného zastupiteľstva dňa 21.10.2017, uznesením č. 3.
Rozpočet obce k 31.12.2017
|
Schválený rozpočet | Schválený rozpočet po poslednej zmene |
Príjmy celkom | 62 815,00 | 68 588,00 |
z toho : |
|
|
Bežné príjmy | 62 815,00 | 68 588,00 |
Kapitálové príjmy | 0,00 | 0,00 |
Finančné príjmy | 0,00 | 0,00 |
|
|
|
Výdavky celkom | 62 815,00 | 68 588,00 |
z toho : |
|
|
Bežné výdavky | 62 815,00 | 68 588,00 |
Kapitálové výdavky | 0,00 | 0,00 |
Finančné výdavky | 0,00 | 0,00 |
|
|
|
Hospodárenie obce | 0,00 | 0,00 |
2. Rozbor plnenia príjmov za rok 2017
Rozpočet na rok 2017 | Skutočnosť k 31.12. 2017 | % plnenia |
68 588,00 | 70 902,61 | 103,37 |
Z rozpočtovaných celkových príjmov 68 588,00,00 EUR bol skutočný príjem k 31.12.2017 v sume 70 902,61 EUR, čo predstavuje 103,37 % plnenie.
- Bežné príjmy
Rozpočet na rok 2017 | Skutočnosť k 31.12.2017 | % plnenia |
68 588,00 | 70 902,61 | 103,37 |
Z rozpočtovaných bežných príjmov 68 588,00 EUR bol skutočný príjem k 31.12.2017 v sume 70 902,61 EUR, čo predstavuje 103,37 % plnenie.
- daňové príjmy
Rozpočet na rok 2017 | Skutočnosť k 31.12.2017 | % plnenia |
58 734,00 | 59 823,77 | 101,85 |
Výnos dane z príjmov poukázaný územnej samospráve
Z predpokladanej finančnej čiastky v sume 53 182,00 EUR z výnosu dane z príjmov boli k 31.12.2017 poukázané finančné prostriedky zo ŠR v sume 54 232,16 EUR, čo predstavuje plnenie na 101,97 %.
Daň z nehnuteľností
Z rozpočtovaných 2 452,00 EUR bol skutočný príjem k 31.12.2017 v sume 2 431,58 EUR, čo je 99,16 % plnenie. Príjmy dane z pozemkov boli v sume 1 219,74 EUR, dane zo stavieb boli v sume 1 211,84 EUR, spolu výška dane z nehnuteľnosti bola rozpočtovaná na 2 452,00 € a plnenie vo výške 2 431,58 €, čo je plnenie na 99,16 %. K 31.12.2017 obec eviduje pohľadávky na dani z nehnuteľností v sume 27,00 EUR.
Daň za psa z rozpočtovaných 100,00 EUR, bol skutočný príjem 98,00 EUR, plnenie na 98 %.
Poplatok za komunálny odpad a drobný stavebný odpad z rozpočtovaných 3 000,00 EUR, bol skutočný príjem 3 062,03 EUR, čo predstavuje plnenie na 102,06 %.
- nedaňové príjmy:
Rozpočet na rok 2017 | Skutočnosť k 31.12.2017 | % plnenia |
2 650,00 | 2 980,30 | 112,46 |
Príjmy z podnikania a z vlastníctva majetku
Obec Vrchteplá nemala žiadne príjmy z podnikania ani z prenájmu pozemkov. Príjmy z prenájmu budov boli vo výške 529,00 €, čo predstavuje príjem z prenájmu modlitebne vo výške 83,00 €, príjem z prenájmu za sálu KD vo výške 45 € a príjem za nocovňu SAD Trenčín vo výške 396,00 €.
Administratívne poplatky a iné poplatky a platby
Administratívne poplatky - správne poplatky:
Z rozpočtovaných 485 EUR na predaj výrobkov a služieb bol skutočný príjem k 31.12.2017 v sume 973,69 EUR, čo je 200,76 % plnenie. Príjem za poplatok za vyhlásenie v MR bol v celkovej výške 129,00 €.
Ostatné poplatky – za overovanie boli rozpočtované na 130,00 € a plnenie vo výške 292,50€, čo je 225 % plnenie.
Prijaté granty a transfery
Rozpočet na rok 2017 | Skutočnosť k 31.12.2017 | % plnenia |
7 204,00 | 8 098,54 | 112,41 |
Z rozpočtovaných grantov a transferov 7 204,00 EUR bol skutočný príjem vo výške 8 098,54EUR, čo predstavuje 112,41 % plnenie. Odôvodnené to je prijatými finančnými prostriedkami na voľby do NR SR 2016 vo výške a finančnými prostriedkami z UPSVaR Pov.Bystrica vo výške 2 745,00 € v zmysle uzatvorených zmlúv a vo výške 1 011,10 € hmotná núdza z UPSVR pre jedného občana.
Poskytovateľ dotácie | Suma v EUR | Účel |
Krajský úrad ŽP-Trenčín | 25,61 | Ochrana životné prostredie |
Okresný úrad Pov. Bystrica | 90,42 | Evidencia obyvateľov |
Okresný úrad Pov. Bystrica | 64,40 | Register adries |
Obvodný úrad Pov. Bystrica | 568,30 | Transfer na voľby do VÚC |
UPSVaR Pov. Bystrica | 2 475,00 | Menšie obec.služby |
Granty a transfery boli účelovo učené a boli použité v súlade s ich účelom.
- Kapitálové príjmy:
Rozpočet na rok 2017 | Skutočnosť k 31.12.2017 | % plnenia |
0,00 | 0,00 | 0,00 |
Z nerozpočtovaných kapitálových príjmov nebol ani k 31.12.2017 skutočný príjem.
Príjem z predaja kapitálových aktív:
Z rozpočtovaných 0,00 EUR bol skutočný príjem k 31.12.2017 v sume 0,00 EUR, čo je 0,00 % plnenie. Obec nerozpočtovala tento druh príjmu.
Príjem z predaja budov bol vo výške 0,00 EUR a príjem z predaja bytov bol vo výške
0,00 EUR. Obec nerozpočtovala tento druh príjmu.
Príjem z predaja pozemkov a nehmotných aktív
Z rozpočtovaných 0,00 EUR bol skutočný príjem k 31.12.2017 v sume 0,00 EUR, čo predstavuje 0,00 % plnenie. Obec nerozpočtovala tento druh príjmu.
Granty a transfery
Obec Vrchteplá nerozpočtovala transfery, ani obci nebol poskytnutý žiaden tranfer, ani obec nezískala dotáciu z Ministerstva financii SR.
Prijaté granty a transfery
Poskytovateľ dotácie | Suma v EUR | Účel |
Štátny rozpočet | 0,00 | Transfer účelový na kapitál.výd |
|
|
|
|
|
|
Spolu | 0,00 |
|
Obec získala finančné prostriedky z Pôdohospodárskej platobnej agentúry na realizáciu digitálneho kamerového systému vo výške 3 247,65 €.
- Príjmové finančné operácie:
Rozpočet na rok 2017 | Skutočnosť k 31.12.2017 | % plnenia |
0,00 | 3 139,17 |
|
Z rozpočtovaných finančných príjmov na úseku finančné operácie nebol rozpočtovaný a skutočný príjem k 31.12.2017 bol v sume 3 139,17 EUR.
4.Mimorozpočtové príjmy
Obec neprijala žiadne mimorozpočtové príjmy .
3. Rozbor čerpania výdavkov za rok 2017
Rozpočet na rok 2017 | Skutočnosť k 31.12.2017 | % čerpania |
68 588,00 | 59 092,80 | 86,15 |
Z rozpočtovaných celkových výdavkov 68 588,00 EUR bolo skutočne čerpané k 31.12.2017 v sume 59 092,80 EUR, čo predstavuje 86,15 % čerpanie.
- Bežné výdavky
Rozpočet na rok 2017 | Skutočnosť k 31.12.2017 | % čerpania |
68 588,00 | 55 092,80 | 80,32 |
Z rozpočtovaných bežných výdavkov vo výške 68 588,00 EUR bolo skutočne čerpané k 31.12.2017 v sume 55 092,80 EUR, čo predstavuje 80,32 % čerpanie.
Čerpanie jednotlivých rozpočtových položiek bežného rozpočtu je prílohou Záverečného účtu.
Medzi významné položky bežného rozpočtu patrí:
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania
Z rozpočtovaných 18 409,00 EUR bolo skutočné čerpanie k 31.12.2017 v sume 18 995,77 EUR, čo je 103,19 % čerpanie. Patria sem mzdové prostriedky starostu obce a referentky obecného úradu mzdové prostriedky opatrovateľky a pracovníčky zamestnanej z Úradu práce, sociálnych vecí a rodiny na § 54 – Šanca na zamestnanie na rozpočtované a čerpané na 1 január 2017.
Poistné a príspevok do poisťovní
Z rozpočtovaných 1 756,00,00 EUR na zdravotné poistenie bolo skutočne čerpané k 31.12.2017 v sume 1 854,24 EUR, čo je 105,59 % čerpanie.
Z rozpočtovaných 4 541,00,00 EUR na sociálne poistenie, ktoré zahŕňa nemocenské poistenie, starobné poistenie, úrazové poistenie, invalidné poistenie, poistenie v nezamestnanosti a poistenie do rezervného fondu bolo skutočne čerpané k 31.12.2017 v sume 4 694,55 EUR, čo je 103,38 % čerpanie.
Z rozpočtovaných 100,00 EUR na cestovné bolo skutočne čerpané k 31.12.2017 v sume 26,08 EUR, čo je 26,08 % čerpanie.
Z rozpočtovaných 4 000,00 EUR na energiu bolo skutočne čerpané k 31.12.2017 v sume 3 392,69 EUR, čo je 84,82 % čerpanie.
Z rozpočtovaných 450,00 € na poštovné bolo skutočné čerpanie k 31.12.2017 vo výške 444,08 €, čo predstavuje 98,68 € čerpanie.
Tovary a služby
Z rozpočtovaných 30 113,00 EUR bolo skutočne čerpané k 31.12.2017 v sume 20 936,75 EUR, čo je 69,52 % čerpanie. Ide o prevádzkové výdavky všetkých stredísk OcÚ, ako sú materiál, dopravné, rutinná a štandardná údržba, nájomné a ostatné tovary a služby.
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úvermi, pôžičkami a návratnými finančnými
Z rozpočtovaných 4 000,00 EUR bolo skutočne vyčerpané k 31.12.2017 v sume 4 554,29 EUR, čo predstavuje , 113,85 % čerpanie. Na úroky z úveru bolo zaplatené 554,29 € a splátka úveru bola uskutočnená vo výške mimoriadnych výdavkov vo výške 4 000,00 €.
2) Kapitálové výdavky :
Rozpočet na rok 2017 | Skutočnosť k 31.12.2017 | % čerpania |
0,00 € | 0,00 | 0,00 |
Z rozpočtovaných kapitálových výdavkov vo výške schváleného rozpočtu vo výške 0,00 € a upraveného vo výške 0,00 EUR neboli skutočne čerpané k 31.12.2017 žiadne finančné prostriedky
Medzi významné položky kapitálového rozpočtu patrí:
3) Výdavkové finančné operácie :
Rozpočet na rok 2017 | Skutočnosť k 31.12.2017 | % čerpania |
0,00 | 4 000,00 | 4 000 |
Finančné operácie sa nerozpočtovali ani na úseku príjmov, ani na úseku výdavkov. Plnenie však bolo v celkovej výške 4 000,00 € na splátku úveru.
4) Mimorozpočtové výdavky:
Obec nerozpočtovala žiadne mimorozpočtové výdavky.
4. Prebytok/schodok rozpočtového hospodárenia za rok 2017
Hospodárenie obce |
Skutočnosť k 31.12.2017 v EUR |
Bežné príjmy spolu | 70 902,61 |
z toho : bežné príjmy obce | 70 902,61 |
bežné príjmy RO | 0,00 |
Bežné výdavky spolu | 55 092,80 |
z toho : bežné výdavky obce | 55 092,80 |
bežné výdavky RO | 0,00 |
Bežný rozpočet | 0,00 |
Kapitálové príjmy spolu | 0,00 |
z toho : kapitálové príjmy obce | 0,00 |
kapitálové príjmy RO | 0,00 |
Kapitálové výdavky spolu | 4 000,00 |
z toho : kapitálové výdavky obce | 4 000,00 |
kapitálové výdavky RO | 0,00 |
Kapitálový rozpočet | 0,00 |
Prebytok/schodok bežného a kapitálového rozpočtu | |
Vylúčenie z prebytku | |
Upravený prebytok/schodok bežného a kapitálového rozpočtu | |
Príjmy z finančných operácií | 3 139,17 |
Výdavky z finančných operácií | 4 000,00 |
Rozdiel finančných operácií |
|
Príjmy spolu | 74 041,78 |
VÝDAVKY SPOLU | 59 092,80 |
Hospodárenie obce | 14 948,98 |
Vylúčenie z prebytku | |
Upravené hospodárenie obce | 14 948,98 |
Prebytok rozpočtu v sume EUR zistený podľa ustanovenia § 10 ods. 3 písm. a) a b) zákona č. 583/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
V zmysle ustanovenia § 16 odsek 6 zákona č.583/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov sa na účely tvorby peňažných fondov pri usporiadaní prebytku rozpočtu obce podľa § 10 ods. 3 písm. a) a b) citovaného zákona, z tohto prebytku vylučujú :
ktoré je možné použiť v rozpočtovom roku v súlade s ustanovením § 8 odsek 4 a 5 zákona č.523/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Na základe uvedených skutočností navrhujeme skutočnú tvorbu rezervného fondu za rok 2017 vo výške 14 948,98 EUR.
5. Tvorba a použitie prostriedkov peňažných fondov (rezervného fondu) a sociálneho fondu
Rezervný fond
Obec vytvára rezervný fond v zmysle ustanovenia § 15 zákona č.583/2004 Z.z. v z.n.p.. O použití rezervného fondu rozhoduje obecné zastupiteľstvo.
Fond rezervný | Suma v EUR |
ZS k 1.1.2017 | 838,08 |
Prírastky - z prebytku rozpočtu za uplynulý rozpočtový rok | 14 110,90 |
- z rozdielu medzi výnosmi a nákladmi z podnikateľskej činnosti po zdanení |
|
- z finančných operácií |
|
Úbytky - použitie rezervného fondu :
|
|
- krytie schodku rozpočtu |
|
- ostatné úbytky |
|
KZ k 31.12.2017 | 14 948,98 |
Sociálny fond
Tvorbu a použitie sociálneho fondu upravuje kolektívna zmluva.
Sociálny fond | Suma v EUR |
ZS k 1.1.2017 | 0,97 |
Prírastky - povinný prídel - 1,5 % | 225,73 |
|
|
- ostatné prírastky | 0,00 |
Úbytky - závodné stravovanie |
|
- dopravné | 0,00 |
- regenerácia PS |
|
- ostatné úbytky | 210,00 |
KZ k 31.12.2017 | 16,70 |
6. Bilancia aktív a pasív k 31.12.2017
A K T Í V A
Názov | ZS k 1.1.2017 v EUR | KZ k 31.12.2017 v EUR |
Majetok spolu | 382 116,88 | 391 597,57 |
Neobežný majetok spolu | 376 457,09 | 372 467,09 |
z toho : |
|
|
Dlhodobý nehmotný majetok |
|
|
Dlhodobý hmotný majetok | 340 352,15 | 336 362,15 |
Dlhodobý finančný majetok | 36 104,94 | 36 104,94 |
Obežný majetok spolu | 5 659,79 | 19 130,48 |
z toho : |
|
|
Zásoby |
|
|
Zúčtovanie medzi subjektami VS |
|
|
Dlhodobé pohľadávky |
|
|
Krátkodobé pohľadávky | 2 520,62 | 3 868,10 |
Finančné účty | 3 139,17 | 15 262,38 |
Poskytnuté návratné fin. výpomoci dlh. |
|
|
Poskytnuté návratné fin. výpomoci krát. |
|
|
Časové rozlíšenie | 17 119,63 | 13 129,63 |
P A S Í V A
Názov | ZS k 1.1.2017 v EUR | KZ k 31.12.2017 v EUR |
Vlastné imanie a záväzky spolu | 382 116,88 | 391 597,57 |
Vlastné imanie | 343 614,11 | 361 159,07 |
z toho : |
|
|
Oceňovacie rozdiely | 0,00 | 0,00 |
Fondy | 0,00 | 0,00 |
Výsledok hospodárenia | 343 614,11 | 361 159,07 |
Záväzky | 21 383,14 | 17 308,87 |
z toho : |
|
|
Rezervy | 0,00 | 0,00 |
Zúčtovanie medzi subjektami VS | 0,00 | 0,00 |
Dlhodobé záväzky | 0,97 | 16,70 |
Krátkodobé záväzky | 90,00 | 0,00 |
Bankové úvery a výpomoci | 21 292,17 | 17 292,17 |
Časové rozlíšenie | 17 119,63 | 13 129,63 |
7. Prehľad o stave a vývoji dlhu k 31.12.2017
Obec k 31.12.2017 eviduje tieto záväzky:
- voči bankám 17 292,17 EUR
- voči štátnym fondom (ŠFRB, ŠF) 0,00 EUR
- voči dodávateľom 0,00 EUR
- voči štátnemu rozpočtu 0,00 EUR
- voči zamestnancom 0,00 EUR
- voči poisťovniam a daňovému úradu 0,00 EUR
Obec Vrchteplá uzatvorila s Dexia bankou Slovensko dlhodobý úver vo výške 11 560,87 na úhradu faktúry č. 20060407 firme DK TRADE, s.r.o. Považská Bystrica, na ktorý v roku 2017 uhradila jednorázovou sumou vo výške 4 000,00 €, nesplatená čiastka ku 31.12.2017 predstavuje finančné prostriedky vo výške 5 861,17 €.
Obec Vrchteplá má ešte uzatvorený kontokorentný úver od roku 2010 a zostatok nesplatenej čiastky je vo výške 11 431€. Úroky z kontokorentného úveru boli splatené vo výške 554,29 €.
8. Hospodárenie príspevkových organizácií
Obec nie je zriaďovateľom príspevkových organizácií:
9. Prehľad o poskytnutých dotáciách právnickým osobám a fyzickým osobám - podnikateľom podľa § 7 ods. 4 zákona č.583/2004 Z.z.
Obec neposkytla v roku 2017 žiadne dotácie právnickým osobám a ani fyzickým osobám – podnikateľom.
10. Podnikateľská činnosť
Obec podniká na základe živnostenského oprávnenia na prevádzkovanie lyžiarskeho vleku.
V roku 2017 neprevádzkovala lyžiarsky vlek, nemala žiadne príjmy z činnosti.
11. Finančné usporiadanie vzťahov voči
- zriadeným a založeným právnickým osobám
- štátnemu rozpočtu
- štátnym fondom
- rozpočtom iných obcí
- rozpočtom VÚC
V súlade s ustanovením § 16 ods.2 zákona č.583/2004 o rozpočtových pravidlách územnej samosprávy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov má obec finančne usporiadať svoje hospodárenie vrátane finančných vzťahov k zriadeným alebo založeným právnickým osobám, fyzickým osobám - podnikateľom a právnickým osobám, ktorým poskytli finančné prostriedky svojho rozpočtu, ďalej usporiadať finančné vzťahy k štátnemu rozpočtu, štátnym fondom, rozpočtom iných obcí a k rozpočtom VÚC.
- Finančné usporiadanie voči zriadeným a založeným právnickým osobám
Finančné usporiadanie voči zriadeným právnickým osobám, t.j. rozpočtovým organizáciám:
Obec nie je zriaďovateľom rozpočtových organizácií.
Finančné usporiadanie voči zriadeným právnickým osobám, t.j. príspevkovým organizáciám:
Obec nie je zriaďovateľom príspevkových organizácií.
Finančné usporiadanie voči založeným právnickým osobám:
Obec nemá založené žiadne právnické osoby.
- Finančné usporiadanie voči štátnemu rozpočtu:
Poskytovateľ
- 1 - | Účelové určenie grantu, transferu uviesť : školstvo, matrika, .... - bežné výdavky - kapitálové výdavky - 2 - | Suma poskytnutých finančných prostriedkov - 3 - | Suma skutočne použitých finančných prostriedkov - 4 - | Rozdiel (stĺ.3 - stĺ.4 )
- 5 - |
KÚ ŽP - TN | Bežné výdavky-ochrana ŽP | 25,61 | 25,61 | 0,00 |
OkÚ - PB | Bež. výdavky-evid. obyvateľstva | 90,42 | 90,42 | 0,00 |
OkÚ - PB | Bež. výdavky-register adries | 64,40 | 64,40 | 0,00 |
Ok Ú - PB | Bež. výdavky-voľby do VUC | 568,30 | 568,30 | 0,00 |
Dobrovoľná požiar-na ochrana SR | Dobrovoľný hasičský zbor obce Vrchtpelá |
3 000,00 |
3 000,00 |
0,00 |
ÚPSVaR - PB | Bež. výdavky-UPSVaR menšie obec.služby, aktivačná činnosť,Šanca na zamestnanie | 2 745,00 | 2 745,00 | 0,00 |
- Finančné usporiadanie voči štátnym fondom
Poskytovateľ | Suma prijatých finančných prostriedkov | Suma skutočne použitých finančných prostriedkov | Rozdiel |
Recyklačný fond | 68,00 | 68,00 | 0,00 |
- Finančné usporiadanie voči rozpočtom iných obcí
Obec v roku 2017 neposkytla žiadny transfer iným obciam.
- Finančné usporiadanie voči rozpočtom VÚC
Obec v roku 2017 prijala finančné prostriedky z VÚC na uskutočnenie akcie „Spomienky na minulosť“ vo výške 500,00 €, ktoré čerpala v celkovej výške 500,00 €
12. Návrh uznesenia:
Obecné zastupiteľstvo schvaľuje Záverečný účet obce a celoročné hospodárenie bez výhrad. Obecné zastupiteľstvo schvaľuje použitie prebytku rozpočtového hospodárenia na tvorbu rezervného fondu vo výške 14 948,98 EUR, čo je zostatok finančných prostriedkov k 31.12.2017 v pokladni vo výške 12 571,82 € a na účte v Primabanke,a.s. Slovensko, pobočka Považská Bystrica vo výške 2 377,16 €.